<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?><oembed><version>1.0</version><provider_name>pszicho blog weblap</provider_name><provider_url>https://weblap.cafeblog.hu</provider_url><author_name>dr.kallay</author_name><author_url>https://weblap.cafeblog.hu/author/dr_kallay/</author_url><title>Sörözzünk a csontritkulás ellen!</title><html>&lt;h2&gt;A sörivás segíthet megelőzni a csontritkulást&lt;/h2&gt;
&lt;p&gt;Igyunk sört a csontritkulás megelőzéséért? Olvastam, hogy Spanyol tudósok kutatásai szerint a rendszeres sörivás segíthet megelőzni a csontritkulást. A kutatási adatok szerint&lt;b&gt; a rendszeresen sört fogyasztó nőknek erősebbek a csontjaik,&lt;/b&gt; ezért kevésbé hajlamosak a csontritkulásra. A kutatók úgy gondolják, a sörben található szilícium lassítja a csontok leépülését és segíti az újak épülését, így véd meg a különböző csontbetegségek ellen. A sör emellett fitoösztogénekben is igen gazdag, ami szintén segíti megóvni a csontok egészségét. A csontok főként rostokból, ásványanyagokból, vérerekből és csontvelőből épülnek fel. Az egészséges csontok sűrűbbek és apró lyukak tagolják a különböző csontrészeket.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;a style=&quot;clear: right;float: right;margin-bottom: 1em;margin-left: 1em&quot; href=&quot;https://weblap.cafeblog.hu/files/2013/04/sor120712.jpg&quot;&gt;&lt;img src=&quot;https://weblap.cafeblog.hu/files/2013/04/sor120712-300x225.jpg&quot; width=&quot;200&quot; height=&quot;150&quot; border=&quot;0&quot; /&gt;&lt;/a&gt;A kutatók közel 1700 nőt kérdeztek meg sörfogyasztási szokásaikról. Ezek után mind ultrahangos vizsgálaton estek át, amely során a csontjaik egészségét vizsgálták. Az eredmények szerint a rendszeresen sört fogyasztó nők csontjai minden esetben sűrűbbek.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;i&gt;„A szilícium nagyon nagy szerepet játszik a csontképződésben. A sör pedig a nyugati kultúrában fellelhető egyik legjobb szilíciumforrás&quot;&lt;/i&gt; - írják a spanyol kutatók. Az &lt;b&gt;Egyesült Királyság Országos Csontritkulás Társasága ennek ellenére nem ajánlja a fokozott alkoholbevitelt semmilyen életkorban.&lt;/b&gt; Az Egyesült Államokban végzett korábbi kutatások is találtak összefüggést a rendszeres, mérsékelt sör és borfogyasztás, valamint a csontritkulás kockázatának csökkenése között.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Az amerikai tudósok adatai szerint a naponta 1-2 pohár bort vagy sört fogyasztók körében a csontsűrűség 2.4-4.5 százalékkal magasabb, mint a kevesebb, vagy több alkoholt fogyasztók esetében.&lt;/p&gt;
&lt;hr /&gt;
&lt;p&gt;&lt;a href=&quot;https://ungparty.net/blog/infrafutes-sotetsugarzok-infra-hosugarzok/&quot; target=&quot;_blank&quot; rel=&quot;noopener&quot;&gt;egészség - veszély, kockázat&lt;/a&gt;&lt;/p&gt;</html><type>rich</type><thumbnail_url>https://weblap.cafeblog.hu/files/2013/04/sor120712-150x150.jpg</thumbnail_url><thumbnail_width>150</thumbnail_width><thumbnail_height>150</thumbnail_height></oembed>